ÚvodPre klientovAko nahlásiť škodu

Ako nahlásiť škodu

Spôsobili ste svojmu zamestnávateľovi škodu? Stalo sa to pri plnení pracovných úloh alebo v priamej súvislosti s nimi? Nárokuje si zamestnávateľ u vás zodpovednosť za vznik tejto škody? Ste pre prípady vzniku takejto škody poistený?

Pokiaľ ste na všetky otázky odpovedali ÁNO, poradíme vám, aké kroky potrebujete urobiť a ako postupovať pri hlásení poistnej udalosti.

Najdôležitejšie je správne vyplniť Oznámenie škodovej udalosti z poistenia zodpovednosti za škodu spôsobenú pri výkone povolania a doplniť ho potrebnými dokumentmi.  Formuláre pre nahlásenie poistnej udalosti v jednotlivých poisťovniach nájdete v odkazoch nižšie na konci stránky.

Skôr, ako pošlete vyplnené oznámenie škodovej udalosti do poisťovne

Čo treba urobiť  ešte predtým?

Zájdite si na ekonomické  oddelenie vo vašej spoločnosti (za mzdárkou alebo za účtovníčkou) a vyžiadajte si Potvrdenie zamestnávateľa o priemernom zárobku za rozhodné obdobie. 

Aby ste si mohli uplatniť náhradu škody zo svojho poistenia, potrebujete mať od zamestnávateľa Písomný doklad o uplatnení nároku zamestnávateľa na náhradu škody v zmysle pracovnoprávnych predpisov - žiadosť o náhradu škody‚ t.j. písomný nárok od zamestnávateľa adresovaný zamestnancovi. V tomto dokumente by mali byť uvedené príčiny vzniku škody a požadovaná výška škody.  Zamestnávateľ prerokuje požadovanú náhradu škody so zamestnancom a oznámi mu ju najneskôr do jedného mesiaca odo dňa, keď sa zistilo, že škoda vznikla a že za ňu zamestnanec zodpovedá.

Poisťovne požadujú aj podrobný opis vzniku škody, t. j. ako si vysvetľujete vznik škodovej udalosti, písomné vyjadrenie k príčine i okolnostiam škodovej udalosti, ako ste postupovali a pod, v čom spočíva vaše zavinenie, a to riadne vami podpísané.

Zároveň si pripravte Kópiu vašej pracovnej zmluvy (vrátane všetkých dodatkov), z ktorej vyplýva vaše pracovné zaradenie, pracovná náplň a pracovné povinnosti.

Dôležitá je aj fotodokumentácia  z času a miesta, kde ku škode prišlo, doklady preukazujúce výšku škody (faktúry za opravu,účtovné doklady zamestnávateľa potvrdzujúce výšku vzniknutej škody spôsobenú zamestnancom, účtovné doklady zamestnávateľa potvrdzujúce vlastníctvo poškodených alebo zničených vecí)  a kópia zápisu zo škodovej komisie.

Spôsobili ste škodu v súvislosti s riadením zvereného motorového vozidla? Ak áno, pripravte si  kópiu vášho vodičského preukazu, kópiu veľkého technického preukazu daného vozidla  a evidenciu prevádzky motorového vozidla.

Aké dokumenty budete k hláseniu škody potrebovať?

  • Oznámenie škodovej udalosti
  • Zápis škodovej komisie podpísaný zamestnancom a aspoň troma ľuďmi z vyčlenenej komisie, vystaví zamestnávateľ v zmysle Zákonníka práce
  • Potvrdenie zamestnávateľa o priemernom zárobku
  • Písomný doklad o uplatnení nároku zamestnávateľa na náhradu škody v zmysle pracovnoprávnych predpisov
  • Kópia pracovnej zmluvy zamestnanca zodpovedného za vznik škody, vrátane všetkých dodatkov
  • Fotodokumentácia z času a miesta poškodenia a zápis z obhliadky
  • Účtovné doklady zamestnávateľa potvrdzujúce vlastníctvo poškodených alebo zničených vecí
  • Účtovné doklady zamestnávateľa potvrdzujúce výšku vzniknutej škody spôsobenú zamestnancom
  • Dohoda o užívaní zverenej veci.

 

V prípade škody na zverenom motorovom vozidle:

  • Evidencia prevádzky motorového vozidla
  • Kópia vášho vodičského preukazu
  • Kópia veľkého technického preukazu 

 

Odkazy na formuláre alebo on-line hlásenie poistnej udalosti na webových stránkách poisťovní:

Potrebujete poradiť?

w7P~Qkt6jYmKDd96JTAkQMQ_Rfns2YTsVV~s44e6LTvx9754Yhz